Dunia Miera


Entry aku adalah curahan hati aku.

Engkau terasa? Apa aku boleh buat, itu HAKIKAT.

Engkau tak suka? Engkau BOLEH BLAH, aku tak marah.


Hamster Chumell

Friday, September 28, 2012

Bukan Penggoda

Assalamualaikum.

Musim assignment. Musim stress. Musim aku gigit bibir.

Nampak cam takde kena mengena kan? Meh ceq nak habaq mai kat hang.

Aku ada bad habit. Gigit bibir.

Perbuatan ni akan jadi bila aku sedang leka, memikirkan sesuatu dan aku nervous kot. Kadang kadang macam luar sedar benda ni jadi. Macam bukan aku yg menggigit bibir sendiri. tahu tahu dah sakit dah berdarah. Pelik.

Kawan aku pernah tegur. Aku buat presentation kat depan kelas sambil gigit bibir. Selalu. Sampai dia boleh perasan itu habit aku. Yelah dah 4 tahun setengah kami sekelas.

Lepak dgn kawan lelaki kat mapely pun ada yg pernah tegur aku tengok tv sambil gigit bibir. Sumpah tak sedar. Luar kawalan.

Ada yg pernah tegur, aku tengok (baca : tenung) somebody (baca : lelaki) sambil gigit bibir. Dia ckp nampak mcm aku tergoda gila tengok somebody tu. Juga aksi sedikit menggoda katanya. DEFAK! Sumpah aku bukan tengok bukan tenung tapi TERMENUNG. 

Pengakuan jujur ikhlas berani mati.

Sumpah aku TAK SEDAR langsung yg aku sedang gigit bibir kalau kau nampak aku sedang gigit bibir. Ayat keling. Itu perbuatan luar sedar aku.

Bukan niat menggoda, bukan tergoda jauh sekali terangsang ke hape. Aku paham lelaki ni jauh sikit pemikirannya. BUKAN.

Dan skrg adalah masa pulun buat assignment. Dan juga pulun menggigit bibir. Aku tiba tiba terpikir satu cara. 

Aku beli mentos dan cuba kunyah kunyah kunyah mentos masa tengah menaip.

tak berjaya. Bibir jugak yg sedap buat gigit. DEFAK!

Jadi kesimpulannya, kalau kau tengok aku waktu aku tengah gigit bibir, anggaplah aku sedang melakukan perbuatan luar sedar pd waktu itu. Bukan menggoda dan bukan tergoda.

Sekian.

No comments: